onsdag 4. juni 2014

Pop Up kort med Prima Doll (Julie Nutting). DT-bidrag

Mai -utfordringen fra jentene på Gode Minner i Tønsberg var Klin og Klæsj:) En oppgave som passer meg perfekt, da jeg liker å leke meg med med , ja akkurat -Klin og Klæsj:)
Jeg valgte å lage et  pop - up kort, fordi jeg liker at det "skjer noe", dukker opp overraskelser når man åpner kortet. og så hadde jeg ikke fått brukt Julie Nuttings Prima Doll noe særlig. Elsker de jentene og at de har så mange bruksområder.
Jeg startet med å blande sprayfarge av Primary Elements og dekket et hvitt ark med blonder. Deretter sprayet jeg de 4 fire fargene, som over. Når jeg fjernet blonden, var det et flott mønster  arket.På klærne til Prima Doll: "dabbet" Distress ink på non stick underlag, derettet sprayet over med vann. Så dro jeg ppiret litt rundt i fargen, tøket med varmepistol. så brukte jeg dicen Prima doll og stanset ut klærne. Til selve "dokken" brukte jeg Julie Nutting Tag. Stemplet på arket med bubbles fra Deep Red og brukte Staz on, i samme farger som sprayene, samt turkis. Blondene som ble laget, har jeg brukt i bunnen av kortet, samt bak ryggen.Brukt stempel fra Kort og Godt, som i front og på sidene.Limte inn "til en venn" i en sølvramme og pyntet med perler.Ellers har jeg brukt blomster fra Gode minner. Disse ble også sprayet.
 Kortet, før det åpnes/ popper opp.
Nærbilde av Prima doll, der hun popper opp av kortet, med vakre blomster i sin favn:)
Arket ble skjært til i riktig mål og brukt på kortet.Kan så vidt skimte skimmeret i fargene.

Materialer jeg har brukt og som fåes kjøpt hos Gode Minner godeminner.no(obs! de har ikke Primary elements pigment men de fører glimmer mist, HSwap og Dylusion spray. Kan fint brukes)
Av restene jeg fikk til overs laget jeg en Tag. Brukt Prima- Julie Nutting tag.
Dette var en gøy utfordring og jeg valgte å utfordre meg selv i bruk av farger. Vanligvis velger jeg blå/ grønntoner eller sort/rød eller andre kombinasjoner. men jeg ble faktisk veldig fornøyd med resultatet; det som startet langt utenfor egen komforsone, endte opp inne i komforsonen:)

1 kommentar: