søndag 20. september 2015

DT oppdrag for Gode Minner, september

Sommeren er over (hvor ble den av?)  og det begynner å bli "innetid" igjen.
Vi fikk et ny utfordring av Gode Minner: Ålage et kort eller LO, ta utgangspunkt i en vedlagt skisse,tema "Hva betyr høsten for deg?"; lag det enkelt og bruk sugerør.
Jeg fikk nyheter fra Papirdesign: "knask eller knep", skikkelig herlige ark. Nå er ikke Hallowen det jeg mest forbinder høst, men turer i naturen med familien, å lage troll i skogen med barnebarna, grilling og kos.
For de som kjenner meg, så er ikke LO det jeg lager mest av, men en utfordring er en utfordring og jeg hadde et herlig bilde av 2 små troll fra en skogstur. Så da ble det LO denne gangen. Jeg fikk mye papir igjen og lagde et enkelt kort også - se nederst på siden

Jeg startet med bazzill kraft og begynte å leke meg litt med form, farge og arkene. Brukte sort akrylmaling med vann og splæsjet litt på arket. På kanten til høyre har jeg brukt punchen "bubbles" og tok noe av restene og limte på. Jeg avsluttet med å brenne kantene med lighter. Syns det ble en fin effekt.
Klippet ut detaljer fra arkene og har plassert litt her og der. Syns de bannerne er kjempemorsomme og ville bruke alle ( fikk bruk opp alle på LO og kortet)
2 skumle småtroll....
 

flaggermusene er dies fra Tim H, Sizzix. Sjekk den nydelige uglen da:)

Som sagt fikk jeg mye ark igjen og valgte å lage et enkelt kort med restene. Dette er en kjappis og tok under 30 min. å lage. Utgangspunktet var en sort bazzill på 6" x 6". lage tpanel med Orange bazzill og valgte ut bilde med heksa, som er 5,5" x 5,5". Kuttet ut halloween banneret og limte det på en tynn snor av ull før det ble limt fast på kortet.

 
På baksiden laget jeg en lomme til tag ( lomme er kuttet på 5,5" x 4,5" og preget på 1/2" på 3 av sidene og brettet inn.
 
Tags til lommen, limt på Orange bazzill
 
Materialer jeg har brukt i denne utfordringen er:
bazzill kraft
bazzill Distress Collection GX-1900-33
bazill sort
ark fra Papirdesign Knask eller knep
ulltråd sort
Punch Bubbles fra Martha Steward
Stickles; copper
alle produkter får du kjøpt hos www.godeminner.no
 
 
 
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar